wstecz

Automatyczne „highlighty” dzięki sztucznej inteligencji

Technologia AI doskonale odnalazła się w świecie sportu. Tym razem wyścigowa seria IndyCar chwali się, że sztuczna inteligencja w nadchodzącym sezonie będzie automatycznie tworzyć na jej potrzeby skróty wyścigów. Podobne rozwiązania stosuje się już w innych dyscyplinach, a wiele wskazuje na to, że w przyszłości AI całkowicie zdominuje rynek transmisji.

AI podbija świat sportu

Obsługę transmisji NTT IndyCar Series powierzono startupowi WSC Sports, który szturmem podbija międzynarodowy rynek sportowy. Z firmą specjalizującą się w technologii AI współpracuje już ponad 200 podmiotów z całego świata, w tym m.in. Bundesliga, NBA czy NHL oraz partnerzy telewizyjni, tacy jak ESPN czy Eleven. Po raz pierwszy natomiast automatyczne rozwiązania wideo znajdą zastosowanie w świecie motorsportu.

 

WSC Sports automatycznie generuje określone materiały wideo z transmisji wydarzeń sportowych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Algorytm może z łatwością stworzyć „highlighty” dla konkretnego zawodnika, dla określonej drużyny, czy po prostu utworzyć skrót najważniejszych momentów z całego wydarzenia. Dodatkowo treści te mogą być automatycznie dystrybuowane na platformy społecznościowe czy do partnerów medialnych.

Ze wszystkich tych rozwiązań planuje skorzystać IndyCar. Materiały wideo wygenerowane przez AI trafią nie tylko na kanały społecznościowe serii, ale także na profile wszystkich zespołów i kierowców. Dodatkowo, oprócz śledzenia transmisji telewizyjnej, WSC Sports będzie miało także dostęp do kamer ulokowanych na pojazdach.

– Jesteśmy w trakcie dynamicznej transformacji medialnej, która rozszerzy zasięg naszego sportu w ciekawy i skuteczny sposób – powiedział SJ Luedtke, wiceprezes IndyCar ds. marketingu.

 

Jak to działa?

Usługi WSC Sports opierają się na innowacyjnych rozwiązaniach służących do automatyzacji przepływu materiałów wideo – od rejestrowania treści na żywo po dystrybucję automatycznie tworzonych krótkich filmów. Firma zoptymalizowała sposób, w jaki podmioty sportowe i medialne mogą tworzyć i rozpowszechniać krótkie materiały wideo na wielką skalę.

Technologia opiera się na algorytmach sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. AI analizuje transmisje sportowe w czasie rzeczywistym, identyfikuje rejestrowane elementy i generuje klipy z najlepszymi momentami danego zawodnika, drużyny, czy całego wydarzenia. System bierze pod uwagę nie tylko to, co „widzi” podczas transmisji, ale również analizuje przekaz audio – żywiołowe okrzyki kibiców na trybunach oraz reakcje komentatorów, w tym ton głosu czy wypowiadane słowa – np. nazwiska.

Tworzone w ten sposób treści budzą duże zainteresowanie wśród nadawców, federacji, lig, drużyn, sponsorów i marek, ponieważ cieszą się świetnym odbiorem wśród kibiców. Otwiera to nowe możliwości, jeżeli chodzi o budowanie zasięgu, rozwój marki i odkrywanie nowych możliwości generowania przychodów.

– Wierzymy, że personalizacja, automatyzacja i sztuczna inteligencja to główne siły napędowe innowacji. Mamy dostęp do tworzonych automatycznie klipów z najważniejszych wydarzeń. Już kilka minut po meczu lub konferencji możemy przykładowo uzyskać kompilacje najlepszych zagrań wszystkich japońskich graczy, która zostanie następnie automatycznie wysłana do japońskich nadawców – chwali rozwiązania AI Andreas Heyden, wiceprezes wykonawczy ds. innowacji cyfrowych Bundesligi, która już od trzech lat korzysta z usług WSC Sports.

 

CZYTAJ TEŻ >>> Sztuczna inteligencja wkracza w świat sportu

Filip Skalski
Motosport
Translate »