wstecz
Płaski brzuch? To nie takie trudne!
Fitness

Płaski brzuch. Żyć nie umierać! Ćwiczenia mają przede wszystkim służyć poprawie samopoczucia, jeśli jednak chcesz popracować nad swoimi mięśniami brzucha i odpowiednio je wyrzeźbić, ten trening jest dla ciebie idealny! Ćwiczenia są proste i łatwe do wykonania w domowym zaciszu. Zrób dowolną rozgrzewkę i do dzieła! 2 do 3 treningów na brzuch w tygodniu w zupełności wystarczą.

Brzuszki. Tak, zwykłe, proste brzuszki ale za to jakie pomocne! Połóż się na plecach na macie. Możesz także leżeć na podłodze, jednak nie jest to tak wygodne. Lepiej podłożyć coś pod kręgosłup. Dłonie pewnie oprzyj na głowie. Ugnij nogi w kolanach i pozostaw stopy płasko na podłodze. Spokojnie podnoś swoje ciało do kolan. Pamiętaj angażuj mięśnie brzucha! Plecy prosto i do dzieła! 4 serie po 10 powtórzeń i jesteśmy w domu!

Dalej deska. O tak, jest to wymagające ćwiczenie, ale angażuje nie tylko nasz brzuch ale także mięśnie ud i ramion. Ćwiczenie kompleksowe na kilka partii ciała. Schodzimy do parteru. Kolejno w leżeniu podnosimy się na przedramionach i palcach stóp. Pamiętaj, żeby ręce ustawić dokładnie pod barkami. Nasze ciało musi znajdować się w linii prostej. To ważne! Nie opuszczaj ani nie podnoś tułowia za mocno. Ustal ilość czasu odpowiednią dla siebie i wytrzymaj w tej pozycji. Może to być 20, jak i 50 sekund. Ważne, by czuć się komfortowo. Zrób 4 serie wytrzymując tą samą ilość czasu.

Ostatnia rzecz to wykroki! Również proste do wykonania w domu. Nie wymagają sprzętu. Jedną nogę wysuwamy przed siebie, uginamy tak, by kolano stworzyło kąt prosty. Drugą nogę także zginamy, w tym samym miejscu, w którym stoimy. Ważne by kolano dotknęło podłogi. Wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy wykrok na drugą nogę. To ćwiczenie pozwoli popracować także naszym udom. Obie nogi to jedno powtórzenie. 4 serie, 10 powtórzeń i trening gotowy.

Pamiętaj nie spiesz się! Czas to pieniądz. Rób ćwiczenia na spokojnie. W ćwiczeniach na płaski brzuch ważna jest precyzja i wytrwałość. Daj sobie i swoim mięśniom czas, a po wysiłku zadbaj o odpoczynek. Pij dużo wody!